Správne logo alebo značka sa rovná polovici úspechu firmy. Čo je tá druhá polovica?

Dnešná doba ponúka spotrebiteľom veľkú výhodu oproti minulosti v širokej ponuke produktov alebo služieb. To, čo sa zdá byť výhodou pre jednu stranu, prináša výrobcom a podnikateľom problémy v oblasti hospodárskej súťaže. Väčšina z nich zo skúseností vie, že kvalita ponúkaného výrobku alebo služby je veľmi dôležitá. Pre spotrebiteľa je ešte dôležitejšie, aby dokázal rozlíšiť konkrétny výrobok od iných. Rozlišovací prvok v podobe loga je preto nevyhnutný, rovnako ako zabránenie jeho zneužitiu prostredníctvom ochranné známky.

Nepodceňujte silu značky

Každý deň sme bombardovaní množstvom reklamy zo všetkých strán. Špičkové šampóny, tablety na umývanie riadu, lahodný kečup alebo najlepšie masáže na svete. Odborníci na reklamu kladú dôraz na jasné grafické znázornenie značky. Náš mozog si tieto grafické znázornenia ľahko zapamätá a automaticky si s nimi spája opakujúce sa informácie. V okamihu, keď takýto výrobok uvidíte v obchode, vyšle vám informáciu “Poznám to, kúp si to”. Preto je kvalitné logo nevyhnutnosťou a oplatí sa poradiť s odborníkmi.

Nekŕmte podvodníkov a chráňte svoju značku

Ďalším dôležitým krokom, ktorý je pomyselnou druhou polovicou úspechu, je aj ošetrenie značky pred kopírovaním. Z vlastného prostredia viete, kde sa na trhu objavili lacnejšie kópie určitých výrobkov. V tomto prípade je jediným rozlišovacím znakom registrovaná ochranná známka, ktorú môže používať len jej majiteľ. Registrácia ochrannej známky je proces, ktorý trvá približne 6 mesiacov. Prihlášky prijíma a samotnú registráciu vykonáva Úrad priemyselného vlastníctva. Dôkladne preskúma existujúce ochranné známky a ak nezistí žiadne nedostatky, zaregistruje ich na obdobie 10 rokov. Niektoré špecializované firmy, ako je napríklad Patentoid.sk, sa zameriavajú aj na túto problematiku a môžu záujemcom pomôcť so všetkými náležitosťami spojenými s podaním žiadosti o registráciu ochrannej známky. Platí to tak na území Slovenskej republiky, ako aj v iných krajinách, nielen v Európe. Preto je dôležité uvedomiť si, kam sa výrobky alebo služby dodávajú a kde všade je potrebné chrániť vlastnú značku.

Ak chcete jasne označiť, že výrobok alebo služba je vaša, a mať istotu, že ju nikto neukradne, mali by ste zvážiť ochranu a registráciu ochrannej známky. Aj keď sa vám možno nebude chcieť investovať do jeho zriadenia, nezabudnite, že môže zachrániť celú vašu firmu.